آوازیار

آموزش تخصصی صداسازی، ویژه سخنرانان رسمی و هنرجویان آواز اصیل ایرانی.

آوازیار

آموزش تخصصی صداسازی، ویژه سخنرانان رسمی و هنرجویان آواز اصیل ایرانی.

آوازیار
پیوندهای روزانه

مهارت ارائه مطلب

يكشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۴۱ ب.ظ

بهانه های من برای پژوهش و تدریس در مهارتهای ارائه مطلب...

سلام به همه
در تمام طول دوران تحصیلم آدمهای بسیار باهوش زیادی رو در دانشگاه صنعتی شریف دیدم که بخاطر ضعف در ارائه مطلب نتونستن در کسب و کار و جامعه جایگاهی که شایستگیش رو دارند پیدا کنند و چنین افرادی معمولا به کارمندهای سربه زیر و البته کار راه انداز تبدیل میشند که مدیرانشون هرگز حاضر نمیشند که از دستشون بدند.
برای همین دغدغه مطالعاتی رو شروع کردم که اصلا برای یک ارائه حرفه ای به چه مهارتهایی نیاز داریم و توی این مقاله خلاصه اش رو برای شما هم میگم.

ببینید برای ارائه مطلب شما نیاز دارید که اولا یک محتوا و مطلب درست تهیه کنید و برای این کار شما نیاز دارید به اولا مهارت سرچ در گوگل و در گام بعد مهارت خلاصه نویسی و گزارش نویسی. یعنی اولا باید محتوای مناسب که نیاز مخاطبین شما هست رو پیدا کنید و در گام بعد مثل یک کارخانه بتونید از محتوای اولیه محتوای ثانویه متناسب با نیاز مخاطب رو پیدا کنید.

این وسط، مهارت مطالعه، مهارت تند خوانی، مهارت خلاصه نویسی، ساده نویسی، مهارت گزارش نویسی و ... مطرح میشه که تا اینجاش رو معمولا دانشجوها توی دانشگاه یاد میگیرند.
در گام بعدی نوبت میرسه به مهارت اسلاید سازی که اینو هم تا یک حدی یاد میگیرند بچه ها.
بعدش میشه مهارت صحبت در جمع که خودش چند مهارت رو شامل میشه: فن بیان، صداسازی و سخنرانی در جمع.

برای هرکدوم از اینها هم آموزشهای حرفه ای در کل دنیا وجود داره که میتونید با یک سرچ ساده در گوگل پیدا کنید.
من به سهم خودم و زبان خودم سعی کردم راجع به هرکدوم از این مهارتها سرچ انجام بدم و بصورت فشرده و منظم در قالب مقالات، دوره های حضوری و آنلاین در وبسایت آموزشی علیرضا شهرانی در اختیارتون قرار بدم.

امیداورم که با آموزشهای من بتونید هر روز یک قدم به جلو حرکت کنید و هر روز موفقتر و موثرتر از دیروزتون باشید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۷
علیرضا شهرانی

مهارت ارائه مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی